CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 18

POSTPAID : MAXIS vs CELCOM

Aku tergerak nak post benda ni sebab aku sangat marah dengan maxis. atau sangat marah dengan diri sendiri. sebelum ni guna prepaid, aku ke istanbul dan bangkok, takyah susah payah nak roaming bagai. automatik je. tapi bila guna postpaid, nak salinan pasport and RM300. RM300 tu walaupun ko kat luar negara seminggu je. tak ke..... (marah ni) . . . lagi senang guna prepaid la jawabnye. sengal!...

meh sini aku listkan benda2 yang aku sering buat perbandingan.. pasal harga aku tak berapa kisah sangat...yg penting servis bagus dan tak menyusahkan semua pengguna.

mula2 aku tukar maxis prepaid ke maxis postpaid - hari tu siap..dlm tempoh 2-3 jam...walaupun hari sabtu...
TAPI bila tukar celcom prepaid ke celcom postpaid - aku pergi hari sabtu jugak..tapi... yang buat aku hangin tu 2,3 hari baru leh guna line tu...

itu nasib baik aku ada 2 line..kalau satu line je (celcom) tak ke haru..sebabnya 2-3 hari tu aku nak guna line ape??? pleaselah cepatkan korang nye servis...

lagi pasal roaming2 nie...salah sendiri kot sebab tak mentelaah...tp kenapa roaming prepaid lagi senang dari roaming postpaid?????
maxis - nak salinan pasport & RM300
celcom - just mintak owner call celcom customer servis...sume settle... NO FEE oke...

yg lagi aku hangin ni, hari sabtu baru fairiz balik... dia takleh roaming sebabnya tak g customer servis...wakakakaka...stupid tul...sapa yg stupid?? kitaorang ke LINE....

confirm lepas ni ktorg nak tukar no maxis tu ke line CELCOM...
liputan pun luas...
semua senang....
walaupun customer servis hampagas!!!!

huhuhahahahha...

tak baik marah2 weh..amalan setan...
aku nak g solat isyak...bg tenang sket...
wlaupn tak tenang..

7 tukang komen:

eLoDea^ said...

owh tidak...lagi teruk UMobile...lansung x bleh roaming! and thanx tu prepaid maxis yg m'bolehkan aku dapat roaming scr automatis.haha!!!
weh, masukkn jek aku dlm list blogger mu!

fairiz ❤ ashnani = fahyim ❤ fayyad said...

tula.kalau xnak tukar line, sebelum ke mana2 beli prepaid maxis utk memudahkan sesi roaming2 tu. nnti sampai rumah aku masukkan dlm list blogger key..ni kat opis

rahmahmokhtaruddin said...

hoho.. gunalah apa sahaja yg kite rs senang hati.. tp aku pun tgh x puas hati dgn maxis, sbb broadband kt umah ade problem. da report smpi 5,6 kali pon sm je.. hampeh la jgk...sangat!!!

fairiz ❤ ashnani = fahyim ❤ fayyad said...

hahaha...org kata jgn guna broadband maxis.guna broadband celcom...broadband streamyx xde eh??

eLoDea^ said...

broadband streamyx ade la...
kan sebok si streamyx mencanangkan pasal broadband diorg tu...streamy broaband 60!

fairiz ❤ ashnani = fahyim ❤ fayyad said...

agak2 tu elok tak?wani,sori ah.x add link lagi.x sempat la.huru hara skrg nie.

shikamazan said...

huh yeke mcm tu mak jah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...