CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 3

~ apa? tak sambung? ~

bila mendapat berita ini, walaupun ianya tidak pasti lagi, tapi bagi aku, aku memang dah agak dah kontrak tak sambung. cara MEREKA layan persoalan kami... cara MEREKA tidak menggambarkan yang kami ni bekerja untuk mereka. apa yang pasti cukup bukan dapat gaji... walaupun lambat, mereka tetap memberi kami gaji.

mula2 aku dapat offer kerja ni, aku terima sebab dia kata kontrak. but aku assume kontrak yang renew yearly la. tapi masa taklimat dia cakap kontrak under pakej... what the ????? hmmm... kerja jela... sebab dah resign kan kerja lama... kerja pun matlamat masing2 takde... kami dibiarkan terkontang kanting menyelesaikan masalah kami sendiri... tiada feedback dari MEREKA.... kami semua buat kerja syok sendiri... sampai ada org cakap kami kerja goyang kaki...

ye.. tidak dinafikan...sampai satu tahap... memang takde kerja... bile ada kerja... mmg banyak... dan bile kerja banyakla... kakitangan2 lain mula memberi kerja yang luar bidang... nasibla... kerja kontrak.. ikut je la...

pagi tadi dapat berita yang kontrak tidak akan disambung... itu aku dah agak sebab 70% tidak sambung dan 30% akan sambung... orang lain (yang seangkatan dgnku) akan marah kalau aku utarakan pendapat yang kontrak maybe tak sambung sebab i feel it ok...

dan ianya menjadi kenyataan.

permasalahan sekarang adalah mencari kerja baru.

kerja baru yang stabil.

yang tetap.

yang tidak memerlukan aku untuk bertukar2 kerja dan majikan.

aku sudah bosan.

bosan.

bosan.

tapi hidup perlukan duit.

kalau tak. kita TAK HIDUP...

p/s : semoga doaku untuk mendapat pekerjaan yang tetap berhasil. Insya Allah.

2 tukang komen:

Anonymous said...

salam
aku pun GPK gak kat Penang.
Ko nak tau, aku baru je lepas kena perli dgn seorrang cikgu (yg merupakan teman baik masa kecik2 dulu)....katanya..."aku rasa,baik ko mintak diorang sambung kontrak ko,sebab keja ko goyang kaki je"...pedih gak telinga n hati aku dengor..diorang guru tetap dah....kerja diorang kan,teruk sgt2...takde manusia dlm dunia yg lebih sibuk dari diorang...diorang je paling best,paling bz...diorang taktau,kita ni,silap2,boleh kena strok depan pc..
kalo mcmni sikap org dlm profesion perguruan..aku rasa,aku sanggup jadi pekebun sayur je..

papehal,kontek aku... fann_attic@hotmail.com...

fairiz ❤ ashnani = fahyim ❤ fayyad said...

a'ah...aku pun gpk gak..
dah nasib kite camtu nak wat camner..
terima jela..
aku lebih rela x smbg klu keadaan camtu je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...