CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 27

~ kesedaran ~

salam. kesedaran tentang ape? hari ni tulang belakang ku sangat sakit2 dan lenguh2. ya. memang aku TIDAK SUKA minum susu. nak2 susu warna putih dan yang berbau susu itu. yark. minum seteguk je. lebih aku buang dalam sink. dulu, pernah try anlene coklat. mujur beli small packaging. try minum. huish! tak sedap langsung. tak dapat diterima oleh tekak. aku pun bertanya2 dan searching pada mr. google. dan akhirnya aku jumpa ANLENE CONCENTRATE. so, wanna try it. maybe nak beli. tomorrow kot. so, kena kuarkan la duit. isk2... duit dah takde ni. gaji lambat lagi nieh. gara2 membeli barang lari daripada bajet. tiap2 bulan macam tu kan.

ini kesedaran yang ke2 untuk hari ini setelah aku mengira2 duit yang tinggal dalam purse ku. tak sampai RM50. minyak dah tinggal suku je. cukup 2 hari. mana nak cekau duit ni. hmmm... bila berkeadaan sebegini, mula la berfikir.. 'tula, beli macam2. out of budget plak tuh. fikirkan betul2 antara keperluan dan kehendak.'.. tapi, nila manusia... ada yang menghasut suruh membuat pembaziran. iman tak kuat lah tu. mujur aku dah tak berminat nak beli kasut2, baju2 dan seangkatan dengannya. so, harap belanjawan untuk bulan november tidak lari jauh la kan. banyak expenses bulan depan ni. so, less shopping & maintain my saving... pergh! cubaan!

okeylah... kesedaran yang ke3 untuk hari ini... mata dah mengantuk, saya nak tidur. selamat malam.

harapan : semoga tulang ku tidak sengal dan sakit lagi bila bangun esok pagi. nanti effect kat anak murid. yay!

0 tukang komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...