CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 3

~ dari dekat jadi jauh ~

assalamualaikum.

sepatutnya aku post n3 ni semalam. tapi baru sekarang berkesempatan ngadap laptop and menekan2 keyboard ni.

semalam actually ada kenduri di sg. pelek, sepang. (TAHNIAH! SHAHIR & MUNEERAH. SEMOGA KEKAL KE AKHIR HAYAT)

sebenar-benarnya aku decide tak pergi (atas sebab2 tertentu). then early in the morning aku jaga anak buah aku tu, sambung tidur sebelah dia... then aku pun kemas2 rumah (melipat kain yang bertimbun2 untuk seisi rumah)... pastu tetiba kul 1115 si husna sms aku

"nani.ko pergi x umah munee?" haha...gelak aku... sebab setelah ber'sms' kami membuat keputusan untuk pergi. apa lagi...siap2 cepat and aku amik huse' n adiknya di rumahnya (taman guru)... ku pikirkan rumahnya di nilai. bajet perjalanan adalah sejam. tp semuanya main redah je kan...

SEREMBAN >> nilai >> kuala langat >> banting >> tanjong sepat >> SG PELEK >>
port dickson >> SEREMBAN

(seremban >> labu >> sg. pelek) ~ septunya ye kawan2

kitaorang berjalan sambil tengok peta, sambil tanye orang, sambil berenti kat petrol pam . . nak tau tak time tu ktorg dah kat mane?? kami menuju ke banting.. banting ok..tak ke jauh jadinya tu... sampai ke kanchong darat... macam nak balik kampung aku plak... siap lalu morib lagi.. barula kami sampai ke destinasi... perjalanan mengambil masa 2 jam..gilak ah..seb baik keteku tak buat hal... (sila rujuk peta di atas bagaimana kami berpusing2)

sebelum pulang aku bertanya pada tuan rumah (munee) jalan balik yang sonang... dia suh masuk LBJ...okeyh...tapi kami ni yg 'arif' dengan geografi negeri sembilan... menonong jela pergi PD... sebab konfius antara PD dan salak selatan... (anda akan jumpa salak selatan sebelum LBJ ok) dan kami pun terlajak la sampai PD... singgahla umah makcik ku...

hehe...perjalanan balik x sampai sejam pun...aiseh! kalau ku tahu makcik ku tahu tempatnya..aku tanye awal2...

moral of the story
1) jangan decide last minute, esp tempat yg korang tak arif.
2) tengok peta betul2, survey...supaya tak menyasar jauhhhhh....
3) bak kata huse' "kita ni perlukan kekuatan mental agar tak sesat jauh"

~adios...aku nak tido~

0 tukang komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...