CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 26

:: buku merah ::

Hajat di hati mahu lelap 15 minit. Apakan daya, tidurku begitu lena sehingga sejam jadinya. Itulah akibatnya kalau sudah terbiasa bila pergi kerja, masuk kereta je terus tidur. sampai parking baru bangun tidur.. kan dah parah.. appointment dengan doktor pukul 8 pagi..aku bangun 730 ok..ingat lepas en suami ke kerja hendak lelap sebarang minit mungkin, terus terlajak. aku pun apa lagi. bangun tergesa-gesa..mandi (mandi macam biasa ye - bukan mandi kerbau). bergegas masuk kereta ingat nak beli sarapan..tengok minyak kete kelip2 plak...waduh2... saat begini mau kelip2 ya...nak taknak, g isi minyak.beli roti.masuk2 klinik kesihatan ibu & anak je (appointment pukul 8), aku tengok jam...fuhh...pukul 8 tepat...tapi...mak aiiiii...PENUH sudah orang2nya...what the....takpelah...dengan selamba badaknya aku makan roti sambil tunggu giliran..pedulik..aku lapar...

setengah jam lepas tu nurse panggil...seb baik nurse okey..baik hati..peramah...takdelah sakit hati nak tunggu lama2...lepas buka buku merah, aku ukur tinggi, dan amik berat badan (mak aih..beratnya, baru 2 bulan beb)... pastu amik darah.. "amboi, berselirat ko punye urat ye...biru2 plak tuh" staff nurse senyum je tgk aku "senang akak nak cucuk nih"...cucuk lah kak, jangan tak cucuk...dia pun amiklah darah aku...menggigil2 aku..SEBAB dah lama tak derma darah dan tak cukup makan...kui2..pastu hantar darah dgn air kencing kat lab...kat lab tulah aku rase nurse yg paling garang...senyum pun idak..sabar kak...pas dpt keputusan, pergi jumpa nurse lagi..(bilik lain plak)..lepas tu barulah aku jumpa doktor...akhirnya...dari jam 8pagi..sehingga 1130 pagi baru siap semuanya...perut dah menyanyikan lagu dangdut minta di isi, maka aku lupakan sahaja hajat nak jumpa doktor gigi...haih!...

lepas tu assistant doktor panggil....ini tarikh2 awak kena datang ye...
27 oct - MGTT.... 11 nov - growth scan.... 25 nov - monthly checkup...

alahai...nilah gomen..apsal lah tak buat semua sekali je..maskud aku scan dgn monthly checkup tuh..ingat aku keje gomen nak cuti senang dan sesuka hati je (teringat en suami marah pegawai di jabatan agama berkaitan kad kahwin kami)...

huhuhu..baiklah...menurut perintah...balik rumah, makan, tido...kuang3....akhirnya siap jugak buku merah ku itu...

sekian,terima kasih...

1 tukang komen:

Ayu said...

std gomen gitu la puan nani oi.. tu bab ibu ngandung.. yg pegi klinik biase ni pon.. amik no giliran --> DUDUK --> daftar --> DUDUK BALIK --> br jumpe doc haisshh..xbleh ke smpi2 je trus daftar?? iskk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...