CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 28

:: MGTT ::

assalamualaikum....

semalam.
ya.
ada apa dengan semalam?

semalam aku cuti untuk menjalani MGTT.dengan penuh semangat nye aku pun bangun seawal pagi dan tiba di klinik jam 750 pagi...hahaha..tak ramai orang...dan aku orang yang pertama buat MGTT tu...

staff nurse : "dik, hari ni amik darah 2 kali ye"
aku : ok kak
staff nurse : apsal darah ko tak nak keluar ni dik...
aku : (dalam hati jelah) entah.ke akak yang tak reti.selama ni nurse lain cucuk keluar je darah.
staff nurse : sikit jelah...akak, cukup tak sikit ni? (sambil bertanya pada rakan seperjuangan)..
nurse 2 : cukup kot..
aku :
(dalam hati lagi) aik...bleh plak ada kot2 tu..matilah aku...

lepas amik darah
nurse 2 : minum air gula tu ye.sampai habis.
aku : ok...

aku pun telanlah dalam keadaan terpaksa...gilak ah...dahla suh puasa dr tgh mlm...pastu amik darah..pastu suh minum air gula..manis gule tahap gaban okey...hbs minum aku pulangkan cawan kosong...

aku : kak, dah...
nurse 2 : ok...rehat dulu. kul 10 kite amik darah lagi.jangan makan @ minum ape2 ye..
aku : okey..

sambil berlalu ke tempat yg strategik untuk landing..sebab kepala ku dah berpusing..tekak dah loya2..tahan2...kakak aku ckp klu muntah nnti kena buat sekali lagi..tak kuasa makcik do...

ok..dah kul 1010am

aku : akak, dah boleh amik darah ke? atau akak panggil jap lagi?
nurse 2 : kul 10 ktorg amik ye..
aku :
(sambil tgk jam) (dalam hati lagi) ape rabun ke? dah 1010 dah ni weiii...

aku pun dengan bendul nye g la duduk..malas nak pertikai..tak larat...

nurse 2 : "noorashnani"....
aku pun masuklah dalam bilik tu lagi
nurse 2 : dah terlebih masa ni dik.. (time tu dah pukul 1018)
aku : tulah..tadi saya tanye akak, kata kul 10..tapi dah 1010..
nurse 2 : akak nampak jam tu tadi lagi 10 minit kul 10..

osah rabun akak ni weiii...selesai sudah MGTT...dengan dapat time slip lagi...haih...tekak nak makan McD, tp takde geng..tak syok plak..pulanglah ke rumah dengan gagah perkasanya...

sampai rumah, aku makan tak ingat dunia...pastu aku tido pun tak ingat dunia...hahaha

bangun tido je terus makan tengahari...

petang plak makan McD....mlm plak makan nasi lagi...

osah kuek makan aku nie..hahaha

oh ya...tengok anak buah yg br lahir...tomeinya.... =D

ok..dah tamat cerita semalam..sebenarnya geram je dgn servis gomen ni...bukan nak cari salah..tp memang dah depan mata...kot la aku pengsan semalam kang dihantar plak aku ke wad...chait...

oklah...bye2...

p/s : tak best pun..ape2 je la aku mengarut kan...ngantuk ni kat opis...hahaha

0 tukang komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...