CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 18

:: CIMB Islamic UKM MasterCard ::

assalamualaikum.

hmm...akhirnya cuti semester minggu pertama ku dihabiskan dengan menikmati makanan di cameron highland... tertunai sudah hasratku untuk menikmati salad tuna nya..sangat sedap...sehingga menjilat jari...sehingga salad tu terbang kat muka aku (husband aku punye kerja)... taula bini awak ni ngidam... kot ye pun takyahlah bagi salad tu terbang sampai kat muke...hehehe..ape2 pun i love you lah... thanks to mak & abah yang sudi melayan kerenah anakmu ini...

sebaik pulang malam tadi... aku mencari2 jugak surat untuk ku..tapi tak kutemui.. (bukan ada surat penting pun)... at last, pagi tadi before ke kerja aku nmpk surat untuk aku.. letak depan tv..mmg la tak jumpa... 1) kad undangan perkahwinan CT & Chip.. 2) Alumni UKM...

Aku tertarik dengan brochure di dalam itu... mastercard cimbislamic ukm... khas untuk staff ukm & alumni... i still an alumni, eventhough aku tengah further dgn ukm... double alumni lah kot nnti..insyaAllah...

tertarik dengan kad kredit itu..tapi mampukah aku??? dahlah boros...pada rakan2ku, mungkin memahami... tapi tujuan nak guna kad tu 1) booking mana2 tempat kalau aku nak p jalan2... 2) booking flight.. kot ye naik flight kannn... 3) minyak... 4) booking ape2 yg menggunakan kad kreditlah (tgv online..kah3)...

hmm...agak2 apa pendapat korang tentang penggunaan kad kredit ni? berbaloi? menyusahkan? lebih baik.. atau lebih byk keburukan daripada kebaikan...

p/s: dulu pernah nekad taknak guna kad kredit...tp sekarang rasenya patut perlu ada 1 untuk emergency dan seperti perkara2 di atas...sekian...

0 tukang komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...