CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 3

:: Alhamdulillah ::

Assalamualaikum.
Semalam aku pergi checkup biasa, checkup dgn pakar dan MGTT...gile kan...dan aku pun jadi weng semalam sampai laki aku bising...hahaha..mana x weng...tiga benda nak buat dalam masa yang sama.

Al Kisahnya...
pukul 745 sampai sebab MGTT kena seawal 8pagi...nama aku 840 baru dia panggil...amik darah + minum air gula...tak sampai 2 minit aku dah habiskan...tak kuasa nak terkedek2 habiskan air gula tu..ingat sedap ke duk tgk lama2...yarks!... thanks abg sudi temankan...

and then kalau ikut nurse dekat kaunter tu kena MGTT dulu, checkup dgn JM baru jmpa pakar. Nurse yg handle MGTT suh aku jmpa pakar dulu. lagipun waktu nurse bilik doktor tu call dia mmg suh jmpa pakar lepas minum air gula.

aku pun g la jmpa doc pakar... (yang tak berapa nak pakar kot)...sebab time scan tu dia leh tanye camni "uri awak memang kat bawah ke?" aku diam jelah...awak pakar, awaklah yang tau... last2 ayat dia "saya refer awak pada dr pakar kat GH lah".. sudah...habis yang aku ngadap ni ape? hush...buang masa lah...dah bikin aku lagi kalut..lemah semangat ku ini..

habis jmpa pakar aku g kaunter balik tye nurse tu..nak buat checkup biasa ke tak? atau bg next appointment...dia dgn confidentnya... "kena buat lah dik"..buat jelah...

bila dah timbang....dah check urin pergilah jumpa JM. time check urin, akak tu tanye "dik, ko koncing manis ke?" aku pun macam blur2 kejap...dahlah lapar ni... "aaa...tadi buat MGTT tu kot".. pastu akak tu jawab "dah buat MGTT takyah la buat ni lagi"...entah..aku cakap thanks, terus belah....time jumpa JM plak... "nape check dgn saya? dah check dgn pakar tu dah ok lah..kitorg check benda sama je...pakar tu details lagi...sian awak lama2 kat sini...minum air gula lagi" .. aku sengih jelah...aku yg jadi mangsa...korang pun sesama korang bukan bagi arahan yang sama... "akak tu dah pening kot dik".. takpelah kak..buat jelah....

balik umah MIL, rehat sekejap...sebab kul 2 nak pergi jumpa Dr Sukhilmi.

Al Kisahnya pulak

Dr : Apa khabar? Sihat? Macam mana...
Aku : Sihat...tadi check dgn klinik, dia kata uri kat bawah...
Dr : Ye ke? hish...dorg ni selalu takutkan patient lah...jom kite check
Aku sengih jelah...check punye check

Dr : Ok je...awak tengok ni (sambil dia explain mana uri, kepala baby, jalan baby nak keluar) terang dan nyata...
Aku : Owh... (scanner dorg kabur kot - dlm hati je)
Dr : Ok.takde masalah. nanti next month datang balik check dgn saya...awak boleh g shopping..

hahahaha....baguskan doktor ni.... selalu org kata private yg nak amik untung lebih...tp Dr ni tak...takdelah menakutkan aku pun..semangat aku datang balik...

laki aku sengih jelah tengok aku...kalau tak tu macam org ape ntah...hilang semangat...

thanks to Dr Sukhilmi...ape2 pun 16 Mac ni tetap kena g jmpa doktor pakar yg kat GH tu ;)

adios...

p/s: kalau rasa tak betul @ tak puas hati, go for 2nd opinion....

Alhamdulillah, shukran jazilan ya Allah...

0 tukang komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...