CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 26

:: aku gile ke? ko yg gile? ::

salam
gile ganas entry aku kann...hah

okey.
pagi tadi bangun tido.
terasa badan ni macam dah overweight plak.
khamis ni routine check-up.

so, after salam my mak (kebiasaan sebelum g kerja), aku bergegas cari penimbang.
HAH! amik ko! 75.9 kg...
terbeliak mata aku..
within 2 weeks...2 WEEKS ok..not 2 months..
naik 3kg...mmg mampus la khamis ni kena ceramah dgn misi...

ok..
lets take a look my weights...
week 09 - 62kg
week 15 - 64kg
week 19 - 64kg
week 23 - 67kg (kena marah sebab naik 3kg dlm masa SEBULAN)
week 27 - 68kg
week 29 - 69kg
week 30 - 71.5kg
week 32 - 71.5kg
week 33 - 72.5kg
week 34 - 73kg
week 37 - ??? (aku timbang pagi tadi 75.9kg) agak2 kena ceramah ape naik 3kg within 2 WEEKS???

lets read behind the buku merah

perkara 3. pertambahan berat badan
* pertambahan berat badan sihat:
- bagi jangkamasa kandungan 5 bulan pertama - 0.5 kg/bulan
- bagi jangkamasa kandungan seterusnya - 0.5 kg/seminggu

so...tambah tolak...sewaktu mengandung sekurang2nya kenaikan maksimum = 12.5kg..

aku skrg kenaikan dah 14kg...

memang gile kann
korang tak gile
aku je gile
minggu lepas...ntah berapa kali KFC aku makan..
dahtu hari ni nak makan KFC lagi plak tuh kann...

oh my goodness.....

tunggu je la entry aku this thursday...

P/S: mood bercelaru..camne nak kasi turun berat dlm masa 2 hari?
mustahil lah!

0 tukang komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...